مبل کلاسیک, مبلمان خانگی

انواع مبلمان

این راهنما در مورد انواع سبک مبلمان هست که شامل دو لیست از  مبلمان سنتی،معاصر و مدرن میباشد در ادامه همراه ما باشید :

ابتدا سبک های مبلمان تاریخی را که قدمت صد ها سال قبل را دارند ،تحت تاثیر سبک های مبلمان کلاسیک که حتی قدیمی تر هستند را برسی میکنیم .این سبک های مبلمان سنتی پایه و اساس  دومین فهرست سبک مبلمان را تشکیل میدهند ،که شامل بسیاری از سبک های مبلمان امروزی است که میبینیم .

  • چند نمونه از سبک های مبلمان سنتی و جاودانه رو در ادامه برسی میکنیم : 

از دوران ژاکویین در دهه 1600 تا طراحی معاصر اسکاندیناوی در دهه 1900 مبلمان برای قرن ها نشانه ثروت و تجمل بوده است ،در این مقاله مروری بر سبک های مبلمان تاریخی و ویژگی های کلیدی این سبک های سنتی میکنیم که بسیاری از آنها تحت تاثیر سبک کللاسیک قرار گرفته اند .

 

  1. ژاکویین (1600-1690) :سبک ژاکویین برخاسته از رنسانس اولیه انگلیسی است .ویژگی مبلمان ژاکویین به صورت خطوط مستقیم ،کنده کاری های تزئین شده و روکش تیره مشخص میشود .مبل فرانسوی ژاکلین یک مبل لوکس کاملا خیره کننده با حس عتیقه است که یک مرکز عالی در هر اتاق نشیمن میسازد .طراحی و کیفیت این مبل با منحنی های ظریف و پایه های کابریولی ،مطمئنا فضای داخلی خانه شما را به سطح بالا تری میبرد .

  2. ویلیام و مری (1690-1735) : مبلمان به سبک ویلیام و مری در اواخر قرن هفدهم و اوایل قرن هجدهم رایج بود و با تاثیرگرفته از سبک هلندی و چینی ،پایه های ترومپت تراشیده شده ،پاهای توپی اسپانیایی و لاک های شرقی مشخص میشود .
  3. ملکه آن (1700-1755) : مبلمان سبک ملکه آن در زمان سلطنت ویلیام سوم انگلستان پدیدار شد .همراه با پاهای کابریولی ،پایه های پد یا دریک ،صندلی های کمانچه دار و کشش هایی به شکل بال خفاشی مشخص میشود .

  4. پنسیلوانیا داچ (1720-1830):پنسیلوانیا داچ یک سبک مبلمان آمریکایی با تاثیرات آلمانی است .در عین سادگی همراه با نقاشی های عامیانه رنگارنگ و کنده کاری های جداگونه  روی کار مشخص میشود .
  5. لویی شانزدهم (1760-1789 ) :این سبک برای ماری آنتوانت در طول انقلاب فرانسه و تحت تاثیر طراحی نئوکلاسیک طراحی شد .مبلمان لویی شانزدهم با نفوذ یونانی -رومی ،خطوط مستقیم ،نقوش کلاسیک مانند فلوت و جزئیات حکاکی شده بسیار مشخص میشود .چیپیندیل (1750-1791) :این سبک توسط یک کابینت ساز در لندن به نام توماس چیپیندیل ایجاد شد که میتوان گفت انقلابی در صنعت مبلمان ایجاد کرد و حتما در مقاله ای جداگونه توضیح خواهم داد .چیپیندیل را میتوان در سبک گوتیک ،فرانسوی ،چینی و ملکه آن طبقه بندی کرد .مبلمان chippendale با پاهای کابریولی ،پایه های توپی و پنجه ای و قسمت بالای اسکرول پدینت شکسته در قاب های بلند ، شناخت .

  6. هپلوایت (1765-1800): مبلمام هپلوایت  (Happlewhite) به نام طراح لندنی جورج هپلوایت نامگذاری شده است و در اوایل ایالات متحده محبوب بود .مبلمان هپلوایت با تاثیر نئوکلاسیک ،ظاهر ظریف ،پاهای مخروطی و روکش ها و منبت های متضاد مشخص میشود .
  7. شرایتون (1780-1820): سبک شرایتون به افتخار طراح انگلیسی جورج شرایتون که نمونه کارهایش با هپلوایت همپوشانی دارد ؛نام گذاری شد .مبلمان شرایتون با سادگی بسیار ،خطوط مستقیم ،روکش های متضاد و گاهی اوقات پاهای مخروطی مشخص میشود و قسمت تکیه گاه و پشتی ها اکثرا از چوب ساخته میشوند .

  8. فدرال (1780-1820): مبلمان فدرال ترکیبی از سبک های هپلوایت و شرایتون است .به خاطر خطوط صاف و زیبا ،روکش های متضاد ،نقوش نئوکلاسیک و تزئینات معروف است .

  9. امپراطوری آمریکا (1800-1840): این سبک مبلمان با الهام از فرانسه است که در اواخر قرن نوزدهم در ایالات متحده رایج بود.به خاطر تزئینات کلاسیک ،کنده کاری های دوره ای و پرداخت تیره و سایز های به نسبت بزرگ شهرت دارد .
  10. ویکتوریا (1840-1910) : این سبک مبلمان در دوره ویکتوریا انگلیسسی به نام ملکه ویکتوریا نامگذاری شده است .مبلمان ویکتوریاری با تاثیر رمانتیک ،نشیمن های بزرگ و نسبتا سنگین ،پوشش تیره که اغلب زرشکی ،سیز تیره ،بنفش ارغوانی هستند و تزئینات استادانه مشخص میشوند .

  11. هنر و صنایع دستی (1880-1910): تحت تاثیر ایده های هنرمند ویلیام موریس ،هنرمند صنایع دستی ،سبک جنبش هنر بود .که به دنبال باز پس گیری صنایع دستی موجود در اصناف پیش از صنعت بود. مبلمان art and craft با طراحی ساده و کاربردی مشخص میشود.

  12. آرت دکو (1910-1939 ) : بر خلاف سبک هنر و صنایع دستی ،مبلمان آرت دکو بیش از حد طراحی را جشن میگرفت .مبلمان آرت دکو که اندکی قبل از جنگ جهانی اول در فرانسه نشات میگیرد ،با رنگ های تند ،پر جنب و جوش ،اشکال هندسی ،سطوح فلزی و براق ،منبت های چوبی یا عاج عجیب و غریب و اشکال هندسی با خطوط گسترده و زاویه دار مشخص میشود .

  13. اسکاندیناوی معاصر (1930-1950): طراحی معاصر اسکاندیناوی که از گروه کشور های اروپایی که از آن سرچشمه گرفته است نامگذاری شده است ،در اوایل قرن بیستم محبوبیت داشت .ویژگی آن سه اصل کاربردی : مینیمالیسم و سادگی است که با چوب طبیعی ساخته شده است .
  14. سبک مبلمان مدرن : در حالی که میتوانید سبک های مبلمان تاریخی را در فروشگاه های تخصصی پیدا کنید ،سبک های امروزی بسیار متفاوت هستند .در طول قرن ها ؛مد مبلمان از ظاهر آراسته و کلاسیک به سبک های مبلمان معاصر منحرف شده اند که خطوط بین هنر و عملکرد را محو میکند .در حالی که اکثر مردم از اصطلاح مدرن یا معاصر برای توصیف مبلمان امروزی استفاده میکنند ،ترکیب این دو اصطلاح در واقع توصیف دو سبک طراحی متفاوت است .همانطور که در لیست سبک های مبلمان زیر متوجه خواهید شد ،مدن و معاصر در واقع در طراحی متفاوت هستند .


    خرید مبلمان مدرن از بانی هوم 
    ممنون از نگاه زیباتون ♥
    این مقاله چه قدر به شما کمک کرد ،نظراتتون رو برام بنویسین و قسمت دوم مقاله رو همراه ما باشین.

emi 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *