دکوراسیون

اکسسوری در دکوراسیون چطور به ما کمک میکند

 

لوازم جانبی یا همان اکسسوری چگونه خانه شما رو متحول میکند ؟

  • بخش اول 

دکوراسیون زیبای خانه تلفیق کاملی از عناصر و لوازم مختلف است.فرایند طراحی دستور العمل هایی با نسبت های عالی هستن و در نهایت نتایج دلپذیری را ارائه میدهند .جدا از اصول اولیه دکوراسیون داخلی ، اکسسوری برای ارتقای طراحی به سطح بعدی ضروری هستند .به هر فضایی مانند اتاق نشیمن سبک . گرما میبخشند .

اکسسوری ها نقش کیلیدی در دکوراسیون داخلی ایفا میکنند .استفاده از اون ها  به دلیل قیمت مناسب و بعضا کم هزینه بودن ، امروزه شیوه ای پر طرفدار برای نغییر حس و حال دکوراسیون منزل به شمار میرود .اکسسوری ها میتوانند به صورت مشخص برای یک مکان خاص طراحی شود ،اما بعضی از آن ها را میتوان در تمامی فضا های خانه به کار برد .یک فضای ساده و ابتدایی را میتوان کاملا با مد روز به یک فضای مدرن و شیک با اکسسوری مناسب تبدیل کرد .

اکسسوری ها بازتابی از سبک و روند و شخصیت هستند ،انتخاب نوع اکسسوری و تعیین محل نصب و قرار گیری آن موضوعی است که از اهمیت خاصی برخوردار است .انتخاب و چیدمان صحیح میتواند محیط دکوراسیون را چشم گیر نموده و نهایت زیبایی محیط را خلق کند ولی در صورت اشتباه ،از زیبایی محیط کاسته و هر بیننده ای را متوجه این اشتباه کند .سعی کنید عناصری که استفاده میکنید هنری بوذه و از لحاظ رنگ و اندازه و حجم و جنس با محیط اطراف همخوانی و تناسب داشته باشد .

 

چند ایده طراحی برای بازی با اکسسوری در طراحی داخلی 

 

  • چاشنی شیک اضافه کنید : 

با توجه به آخرین روند های سبک طراحی که به انتخاب های مشتری شکل میدهند ، انتخاب لوازم جانبی مناسب مهم هستند پس برخی از این ایده ها برای افزودن به هر فضایی شامل افزودن آثار هنری ،فرش های بافته شده ،لامپ ها و لوستر ها ،گلدان ها یا پرده های بافت دار در رنگ های جدید است .یک دیوار گالری ،دکوراسیون کاملی را به فضای شما اضافه میکند .

  • فضا را به محیطی جادویی تبدیل کنید :

اکسسوری قدرت تغییر هر فضایی را دارد .مثل یک اتاق ساده یا دفتر کار خانگی شما .میتوان با افزودن لوازم جانبی مناسب به فضایی شیک تبدیل کنید .اکسسوری ،سبک مورد نیاز را مشخص میکند و پروژه طراحی شما رو به سطح دیگری میبرد .لوازم خانگی نیز توجه را به سمت خود جلب میکند و مطمئن میشود که تمام عناصر اتاق به خوبی متعادل هستند .  

نتیجه  : یک تصویر کلی که خیره کننده به نظر میرسد و به هر فضایی یک شخصیت خاص میبخشد .

  • نمایش سبک مورد نظر : 

لوازم جانبی جلوه ای از زرق و برق رو به فضای شما میبخشند ، فضا مثل یک بوم خالی هست که میتوانید چیزی را انتخاب کنید که نشان دهنده سبک و شخصیت شما باشد .میتوانید بسته به سبک دلخواه و همخوانی با وسایل منزل اکسسوری خود را انتخاب کرده و حال و هوای فضا رو تغییر بدهید .میتوانید از نور و عناصر طبیعی استفاده کرده و به فضا عمق ببخشید و یک نقطه جذاب و یا یک کنج دنج ایجاد کنید .

انواع لوازم جانبی که انتخاب میکنید به شخصیت و آنچه میخواهید ایجاد کنید بستگی دارد .گزینه های مختلفی وجود دارد و میتوانید انتخاب های شخصی خود را با اکسسوری های متفاوت به نمایش بگزارید .

  • لایه هایی را روی میز ها و کنسول اضافه کنید : 

اگر میخواهید به میز نهار خوری یا کافی تیبل خودتان؛ اکسسوری اضافه کنید ،مطمئن شوید که لوازم جانبی روی آن دارای ارتفاع های متفاوتی باشند ،به عنوان مثال : میتوانید یک کتاب و گلدان بلند قرار دهید .این کار چند لایه بصری مختلف ایجاد میکند و اطمینان میدهد که فضا صاف به نظر نمیرسد .ایجاد لایه ها با استفاده از اکسسوری مختلف میتواند هر فضایی را شاداب کند .

  • برای فضا های مختلف چطور اکسسوری انتخاب کنیم ؟ 

شما مجبور نیستید به اکسسوری و انتخاب یکنواخت بچسبید .به دنبال چیزی منحصر به فرد بروید و سبک ها را با هم ترکیب کنید، ترکیبی زیبا از سبک سنتی و مدرن ایجاد کنید یا رنگ های جذاب را با فضای داخلی سفید ترکیب کنید تا فضایی شیک داشت داشته باشید .فضا نیاز به داشتن اکسسوری مجزا ندارد . میتوانید چندین قاب کوچک را برای ایجاد یک قاب بزرگ تر ترکیب کنید .آن ها را برای ایجاد چیزی منحصر به فرد و چشم گیر ترکیب کنید .

  • ابعاد را درست بگیرید و محیط رو شلوغ نکنید : 

ابعاد فضا و فرم هر اکسسوری به طور قابل توجهی به نتیجه کلی کمک میکند .درک اندازه اکسسوری بسیار مهم است تا تصاویر متضاد بصری ایجاد نکنند .قبل از انتخاب هر اکسسوری باید ابعاد مختلف و بافت آن را در نظر بگیرید تا از انسجام و هماهنگی در یک فضا اطمینان حاصل کنید .

با تهیه اکسسوری متعدد حتی اگر به خوبی با هم ترکیب شوند ، شلوغ نکنید و به یاد داشته باشید فقط قطعاتی را انتخاب کنید که زیبایی کلی اتاق کمک قابل توجهی میکنند در حالی که گروهبندی به تاثیر بصری قوی کمک میکند ،به یاد داشته باشید که هر وسیله جانبی که انتخاب میکنید نباید جلوه اتاق را کاهش دهد . 

 

— ممنون که تا این جا همراه ما بودین بخش دوم  این مبحث را در مقاله بعدی میتونید بخونید . 🙂

–ممنون از نگاهتون (مجله بانی هوم )

 

♥emi

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *