دکوراسیون, مبلمان خانگی

ترند های دکوراسیون در سال 2023

ترندهای دکوراسیون منزل در سال 2023:

  • 10 ایده برای امتحان در سال جاری ( بخش اول ) 

  • در سال جدید، روندهای دکوراسیون خانه 2023 و سبک های طراحی را جستجو کرده ام تا با شما به اشتراک بگذارم. من دوست دارم به روندهای طراحی داخلی هر سال نگاهی بیندازم – به خصوص آنهایی که فکر می کنم تا چند ماه آینده ادامه خواهند داشت.

 

  • ترندهای برتر دکوراسیون خانه در سال 2023 چیست؟

در سال آینده، ترکیب جالبی از روندهای جدید و بازگشتی را شاهد خواهیم بود. برخی از محبوب‌ترین گرایش‌های طراحی داخلی برای سال 2023 عبارتند از بازگشت رنگ پررنگ، سطوح سنگی طبیعی، پلان‌های کف بسته، پوشش‌های فلزی ترکیبی، نشیمن لوکس، نورپردازی بیانی، و تأثیرات دهه‌های 60 و 70 –

به ویژه در طراحی مبلمان ظاهر مجلل، پارچه‌های مجلل، و ظرافت کم رنگ در آن وجود دارد – مهم نیست که چه سبک تزئینی را ترجیح می‌دهید.

در حالی که روندهای دکوراسیون برای سال 2023 طیف متنوعی هستند، همه آنها این پتانسیل را دارند که حس زیبایی، راحتی و سبک را در سال آینده به خانه شما بیاورند.

 

  • چه مبلمانی برای سال 2023 شیک است؟ سبک مبلمان برای سال 2023 تمایل به همپوشانی با روند سال گذشته دارد. این به این معناست که ما هنوز هم شکل‌های منحنی و پارچه‌های نازک، و همچنین روکش‌های حصیری و عصایی، بوکل ، چوب روشن و روکش‌های چوب برل را می‌بینیم.
  • در حالی که مبلمان انحنادار، گرد و شیب دار همچنان رواج دارد، بسیاری از طراحان داخلی آماده خداحافظی با سبک مبلمان منحنی 2021 و 2022 هستند و ترجیح می دهند در سال 2023 و بعد از آن، به سبک مبلمان کلاسیک تر و ساده تر بازگردند.  

  • آیا سبک خانه‌های کشاورزی برای سال 2023 آماده است؟

در حالی که دکوراسیون خانه های مزرعه مدرن هنوز بسیار محبوب است، در سال 2023 ما همچنان شاهد تحول این سبک به ظاهری ظریف تر خواهیم بود و جنبه هایی از خانه های کشاورزی مدرن اروپایی، بلژیکی، ساحلی و اسکاندیناویایی را به عاریت می گیریم. این نسخه مرتفع از سبک خانه های مزرعه مدرن هیچ نشانه ای از کاهش سرعت در سال آینده را نشان نمی دهد.

با افزودن بافت‌های مجلل، اشکال جالب، عناصر طبیعی و ترکیبی از قطعات قدیمی و مدرن، سبک خانه‌های مزرعه در حال تبدیل شدن به یک زیبایی‌شناسی کلاسیک و جاودانه است.

چه سبک های طراحی داخلی برای سال 2023 ترند هستند؟

در سال 2023 فضای داخلی به طور فزاینده ای کمتر در مورد آنچه که مد روز است و بیشتر در مورد بیان شخصی خواهد بود. به جای افزایش یا کاهش روندهای خاص، ما شاهد ادغام سبک های مختلف طراحی هستیم. 

برای مثال، سبک مینیمالیستی مدرن معمولاً خطوط تمیز، خنثی‌ها و عناصر سیاه را در بر می‌گیرد. در حالی که سبک ماکسیمالیستی از بافت های لایه ای، رنگ و قطعات قدیمی استفاده می کند. با این حال، هر دو دیدگاه طراحی شامل استفاده از مواد طبیعی، مانند چوب، سنگ، پشم، کتان، و چوب خیزران و همچنین بسیاری از گرایش‌های دیگر در این فهرست می‌شوند.

با محو شدن خطوط بین سبک های مختلف دکوراسیون، می توانید دیدگاه خود را از هر سبک دکوراسیونی که ترجیح می دهید ایجاد کنید، که منجر به رویکرد شخصی تر برای طراحی داخلی و دکوراسیون خانه در سال 2023 می شود.

  • گرایش ها و سبک های طراحی دکوراسیون خانه 2023

روند 1. زندگی لوکس :

زندگی خوب لزوماً به معنای شیک یا گران نیست – بلکه بیشتر در مورد ظرافت و رویکردی عالی به نحوه تزئین و زندگی در خانه هایمان است. این شامل ایجاد فضاهایی است که مجلل، پیچیده و بی‌زمان به نظر می‌رسند 

ظاهر لوکس مربوط به فضاهای براق، آینه ای نیست. در عوض، اتاق‌هایی را خواهید دید که مملو از گرما، سبک های آرام و جمع‌آوری‌شده، صندلی‌های مخملی با بالشتک، فرش‌های نرم، نورپردازی چند لایه، و بالش‌ها و وسایل لوکس هستند. 

یا، ممکن است این روند را از طریق فضایی مناسب‌تر، ترکیبی از بافت‌های چند لایه، رنگ‌های چوبی گرم، رنگ‌های غنی، فرش‌های طرح‌دار شبکه‌ای، و بالش‌ها و روکش‌های مجلل پذیرفت. 

رالف لورن را در نظر بگیرید: کم اهمیت، ظریف و کلاسیک با پیچ و تاب مدرن.  

در حالی که این دو رویکرد به روند زندگی لوکس متفاوت هستند، هر دو شامل عناصر طبیعی، پارچه‌ها و بافت‌های لایه‌ای، و قدردانی کلی از چیزهای ظریف زندگی هستند. 

  • روند 2. بازگشت رنگ

پس از گذشت چند سال از استفاده از رنگ‌های خنثی بی‌وقفه، در سال 2023 شاهد بازگشت رنگ در دکوراسیون منزل، رنگ‌ها و ملافه‌ها خواهیم بود.

با گره خوردن با دیگر ترندهای خانه در این پست، یک پالت مجلل از رنگ‌های جواهری غنی، سبزهای آرام‌بخش، آبی جاودانه و رنگ‌های زمینی گرم در سال 2023 غالب خواهد شد.  

ممکن است تصمیم بگیرید که این روند را از طریق کاغذ دیواری درحمام ،یک رنگ پررنگ دیوار دراتاق کار خانه،اتاق رختشویی یا اتاق غذاخوری یا به سادگی با اضافه کردن چند سبک رنگارنگ به اتاق نشیمن امتحان کنید.

یا، به جای ظاهری تک رنگ، تختخواب خود را با رنگ های مختلف لایه بندی کنید. و همچنین از آزمایش با ترکیب الگوهای مختلف نترسید!

  • روند 3. پرداخت سنگ طبیعی

پرداخت‌های سنگ‌های طبیعی بزرگ از دیگر موارد ترند امسال میباشد  – به‌ویژه مواردی که از رنگ‌ها و الگوهای غیرمنتظره استفاده می‌کنند – و این روند در سال 2023 ادامه خواهد داشت. 

برخی از محبوب ترین عناصر سنگی عبارتند از تراورتن، سنگ مرمر، اسلب های عجیب و غریب از گرانیت، سنگ صابون، سنگ آهک و سایر مواد طبیعی.

به غیر از کافی تیبل سنگی، میز کانترها ، پشتی و کفپوش، برخی از راه ها برای گنجاندن این روند در خانه شما عبارتند از: سرامیک و سفال دست ساز، گلدان های سفالی دست ساز، ظروف سنگی و ظروف غذاخوری. قطعاتی که ناقص هستند و جذابیت و شخصیت طبیعی خود را حفظ می کنند در حال حاضر محبوبیت خاصی دارند.

به یاد داشته باشید، استفاده از سطوح سنگی طبیعی جذابیت و پتینه خاصی دارد، بنابراین از خراش ها و لکه هایی که بخش اجتناب ناپذیر زندگی در خانه و لذت بردن از آن هستند نترسید.

  • روند 4. خانه نشینی

با گرایش به روند زندگی خوب، مردم بیش از هر زمان دیگری با چیزهایی مانند مبل های مجلل، کوسن های مجلل، رختخواب های مجلل، فضاهایی برای انجام یوگا یا مدیتیشن، حمام های اسپا مانند، باغ های صخره ای و مکان‌های آرام برای کار تبدیل به مکان‌های ضروری می‌شوند.

این روند تماماً در مورد به تصویر کشیدن احساسات محل تعطیلات مورد علاقه شما است – خواه این خانه ساحلی، ویلای اروپایی یا اقامتگاه کوهستانی دنج باشد.

همانطور که خانه های خود را در سال 2023 و بعد از آن به روز می کنیم، مواردی مانند نور محیط، صدا، قابلیت لمس، و طراحی فضاهای داخلی و خارجی برای تشویق بازسازی و آرامش اهمیت بیشتری پیدا می کنند. 

  • روند 5. پلان طبقه بسته

محبوبیت روزافزون کار و یادگیری از خانه به این معنی است که پلان‌های طبقه باز جذابیت خود را از دست می‌دهند و در طراحی خانه در سال 2023، ما همچنان شاهد فضاهای مفهومی بسته، با مکان‌های جداگانه برای کار، تماس‌های کاری و انجام تکالیف خواهیم بود.

آخرین خانه ما یک پلان طبقه باز داشت، با تمام اتاق نشیمن، ناهار خوری، و آشپزخانه که هر زمان که کسی از در ورودی می رفت، نمای کامل داشت. در حالی که این نوع طرح خانه برای با هم بودن خانواده عالی است، اما برای سبک زندگی ما ایده آل نبود. بنابراین، هنگامی که خانه فعلی خود را ساختیم، به طور خاص یک پلان طبقه بسته را انتخاب کردیم.

اگر خانه فعلی شما دارای پلان طبقه باز است و می خواهید تقسیم بندی بیشتری ایجاد کنید، ممکن است سعی کنید مبلمان را مجدداً مرتب کنید تا به تعیین عملکردهای مختلف هر فضا کمک کند – به عنوان مثال، قرار دادن مبل به پشت به آشپزخانه و ناهارخوری ، همانطور که در زیر نشان داده شده است:

شما همچنین می توانید از پارتیشن  برای مسدود کردن مناطق خاص و ایجاد حریم خصوصی بیشتر استفاده کنید.

 

  • ادامه این مطلب را میتوانید داخل مقاله بعدی بخوانید ، ممنون از نگاه پرمهرتون ♥
  • منبع : وبسایت Jane At Home 

EMI♥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *