دکوراسیون, رنگ ها, مبلمان خانگی

دکوراسیون با رنگ سال 2023

 

رنگ سال 2023 پنتون : الهام بخش طراحی داخلی 

زمان آن رسیده است که به روند رنگ ها در سال 2023 نگاهی بیندازیم. رنگ هایی که در خانه های خود استفاده می کنیم به شدت شخصیت و سبک ما را نشان می دهند. در حالی که برخی از افراد به سمت رنگ های کلاسیک و جاودانه  گرایش پیدا می‌کنند، برخی دیگر می‌خواهند با افزودن رنگ‌های پر جنب و جوش به خانه‌های خود کمی جسورتر شوند.

در ادامه همراه ما باشید تا در مورد این رنگ و نحوه استفاده آن در فضای دکوراسیون اطلاعات بیشتری کسب کنید.مطمئن باشید در مورد این رنگ غنی چیز های زیادی برای دوست داشتن وجود داره .

آشنایی با رنگ سال 2023

پنتون نام شرکتی است که در نیوجرسی آمریکا فعالیت می کند. فعالیت این شرکت از بدو تاسیس تا سال 2000 مربوط به چاپ بود. پس از آن مدیران پنتون تصمیم به تغییر زمینه کاری گرفته و در زمینه مد و رنگ فعالیت کردند. اگرچه این شرکت همچنان در چاپ فعال است، اما حوزه کاری آن به شناخت رنگ و معرفی رنگ های جدید گسترش پیدا کرد.

از همین رو این شرکت هرساله با توجه به نیازها و بررسی هایی که توسط کارشناسان خود انجام می دهد، رنگ سال را معرفی می کند. پس از آن مردم اقدام به استفاده از این رنگ در بخش های مختلف مانند لباس ها، دکوراسیون خانه و … می کنند. امسال نیز با بررسی های صورت گرفته رنگ ویوا مجنتا یا قرمز پرشین به عنوان رنگ سال 2023 معرفی شد.

شرکت رنگ پنتون ویوا سرخابی را به عنوان رنگ سال خود انتخاب کرده است. Viva Magenta یک سایه صورتی پررنگ است که به عنوان شجاع و نترس توصیف می شود. این رنگ بخشی از خانواده رنگ قرمز است، سایه ریشه در طبیعت دارد و بیانگر سیگنال جدیدی از قدرت است.

این رنگ صورتی در حال حاضر در دنیای مد و زیبایی محبوب است و اکنون راه خود را به دنیای داخلی باز کرده است. شما می توانید انتظار داشته باشید که تعداد زیادی از این رنگ را ببینید که به عنوان یک رنگ پررنگ در وسایل تزئینی ظاهر می شود، اما مطمئناً می توانید پررنگ تر شوید و صورتی تند را در مبلمان یا به عنوان یک دیوار در نظر بگیرید.

چگونه می توانم از Viva Magenta در خانه خود استفاده کنم؟

lisa A Haude میگوید : این رنگ گرم و عمیق و منحصر به فرد به سرعت توانایی خود در برانگیختن احساس مجلل ،تجمل و گرما و پبچیدگی را به شما القا میکند و به محبویبت تبدیل میشود .

بر خلاف Viva Magenta که رنگی جسورانه است اما می توان آن را به طرق مختلف در فضای داخلی شما گنجاند. برای یک ایده جسورانه می توانید دیوار یا مبل با ویژگی های سرخابی را انتخاب کنید. اما همچنین می توان آن را به عنوان رنگی از پرده، فرش، بالش یا گل اضافه کرد. مطمئناً لحن گرم و دراماتیکی را به هر اتاقی از خانه اضافه می کند.آنا براکوی ،یکی از بنیانگذاران و رئیس chairish ، میگوید : این رنگ حتی با رنگ های پر جنب و جوش مانند زرد آفتابگردان ،سفالی یا همان کرمی و آبی آسمانی به خوبی ست میشود .

با اینحال ،فهمیدن این که چطور با رنگ بورگوندی یا همان شرابی طراحی خوبی داشته باشید،برای افرادی که رنگ شناسی را از بر نیستن ،مناسب نیست .برای ایجاد تعادل مناسب نیاز به یک چشم طراحی است .

  • رنگ سال 2323 پنتون یک طیف از سرخابی است :  

چگونه رنگ سال انتخاب می شود؟

نکته جالبی که درباره این شرکت وجود دارد، نحوه انتخاب رنگ توسط کارشناسان است. اگرچه گفته می شود پنتون بر اساس نیازهای مردم در سرتاسر دنیا اقدام به انتخاب رنگ سال می کند، اما واقعیت چیز دیگری است. هرساله مدیران و کارشناسان پنتون نزدیک سال جدید میلادی، در اتاقی سرتاسر سفید (از وسایل موجود گرفته تا دیوارها و سایر بخش ها) رنگ سال را انتخاب می کنند.

شاید برایتان عجیب باشد که چرا کارشناسان پنتون همچنین اقدامی را انجام می دهند. دلیل این کار تنها یک چیز است! آن ها می خواهند با تمرکز کامل، به دور از هرگونه حواس پرتی و عاری از هر رنگی که ممکن است در تصمیم آن ها تغییری ایجاد کند، رنگ سال را معرفی می کنند.

به عنوان رنگ سال با کد رنگ دقیق ( Pantone 18-1750 Viva Magenta) یا همان (رنگ سرخابی براق ) یک تن قرمز متمایل به زرشکی است که به گفته پنتون ،پویا و مثبت است .بدون اینکه تهاجمی یا قدرتمند باشد. رنگ قوی مطمئنا چشم نواز است اما دارای رنگ هایی است که یاد آور یک گل استوایی است، یک عنصر ارگانیک که به تعادل رنگ کمک میکند .

این رنگ چه به عنوان رنگ روی دیوار استفاده شود و چه به عنوان نقطه تضاد، برای بر انگیختن خلاقیت در نظر گرفته شده است .رنگ هایی که میتوانید با آن ست کنید : شامل صورتی روشن ،رنگ های خنثی و کم رنگ که به آسانی با این رنگ شرابی  جفت میشوند .

 

توصیف شرکت پنتون از رنگ سال 2023:

شجاع و نترس، رنگی تپنده که شور و نشاط آن باعث تقویت خوش بینی و شادی می شود.

 – این مطلب چه قدر برای شما مفید بود ؟ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *