دکوراسیون, مبلمان خانگی

قیمت مبلمان در یافت آباد به چه مواردی بستگی دارد ؟

 

 

اولین موردی که مراجعه کننده به بازار مبل یافت آباد متوجه آن میشود قیمت بالای مبلمان است و اکثرا مقایسه مبل های مختلف با یک دیگر .علت متفاوت بودن قیمت مبل های مختلف به عوامل زیادی بستگی دارد .

  • که مواردی را با شما به اشتراک میگزاریم :
    • اولین مورد مقایسه مبلمان کارگاهی با شرکتی هستند ،که همین مورد باعث متغیر بودن قیمت مبلمان میشود . زیرا اغلب شرکت ها خدماتی را به خریداران ارائه میدهند از جمله : گارانتی 2 تا 3 ساله مبل یا سایر محصولاتی که ارائه میدهند که در صورت ایجاد مشکلی در مبلمان مانند شکستگی ، از بین رفتن رنگ ، فوم یا پارچه مبلمان ؛ میتوانند با خدمات پس از فروش شرکت تماس حاصل بفرمایند و نوبت خدمات بگیرند و به این ترتیب مشکلشان را حل کنند .

    اما در مبلمان کارگاهی اغلب چنین خدماتی ارائه نمیشوند و خریدار باید به دنبال تامیر کار برای رفع مشکل باشد و خب قطعا هزینه بالایی دریافت میکنند .

  • قسمت بعدی استفاده از متریال درجه یک در مبلمان میباشد ،که شامل فوم یا اسفنج ها با گرید های مختلف نسبت به سبک هر مبل متغیر است . برای مثال مبلمان راحتی اغلب از اسفنج های 35 کیلیویی استفاده میکنند  به علت ارتجاعی بودن و نرم بودن آن ،تا خریدار بتواند تا ساعت ها از آن استفاده کنند و احساس خستگی به آن ها ندهند . مبلمان کلاسیک اغلب از چوب بیشتری در آن ها استفاده شده و حتی بعضی از ان ها کنده کاری هایی رو چوبشان به دست استاد کار انجام شده که همین مورد باعث افزایش قیمت مبل خواهد شد .
  • بحث دیگر در مورد چوب های به کار برده شده در مبلمان است ،لازم به ذکر است که از میانانواع چوب موجود، چوب‌هایی که در ایران بیشتر برای صنعت مبلمان به کار روند عبارتند از: افرا، ملچ، زبان گنجشک، گردو، راش، گلابی و گیلاس.

 

  • ازانواع مختلف راش سه جنس آن به نامهای Costanes, Fagus, Quercus در ایران بیشتر از سایر گونه‌های این درخت می‌شوند. برای چوب راش حدود 50 تا 710 وزن بر مترمکعب است و جز چوب‌های پهن برگ بشمار می‌رود .

تفاوت چوب راش ایرانی و گرجستانی

  • در نهایت برای جمع‌بندی تفاوت چوب راش ایرانی و گرجستانی باید بگوییم که چوب راش ایرانی از کیفیت بسیار بهتری نسبت به چوب راش ترکیه و گرجستانی برخوردار است اما متاسفانه به دلیل بهره‌برداری بی‌رویه از جنگل‌های ایران، این چوب مرغوب در حال نابودی می‌باشد و در بازار ایران به سختی یافت می‌شود. نقطه ضعف چوب راش ایرانی رطوبت بالای آن است. بعد از بحث کیفیت باید اشاره کنیم که کار کردن با چوب راش گرجستان راحت‌تر از چوب راش ایرانی است و به همین علت در بین نجارهای تازه‌کار محبوبیت بالاتری دارد.
  • قسمت بعدی طراحی ارگونومیک وطبق استاندارد جهانی مبل های شرکتی میباشد که به دست طراحان بعد از چندین بار طراحی و ساخت به نتیجه مناسب میرسد و روانه بازار میشود که یکی از مهم ترین عوامل مبل با کیفیت است ، زیرا نشستن بر روی مبل یا صندلی و یا میز هایی در ابعاد غیر استاندارد به مرور باعث آسیب به قسمت های مختلف بدن مانند گردن و کمر خواهد شد .
  • یکی دیگر از عوامل مهم مبلمان دوخت و روکوبی درست و اصولی آن است .که در نمونه های شرکتی دوخت ها به صورت c&c  انجام میشود و بسیار با کیفیت هستند . در ادامه نوع پارچه انتخابی در هر مبلمان متفاوت و حائز اهمیت است زیرا پارچه ها بافت های متفاوتی دارند و هر مبل سبک پارچه خود را داراست . و انواع پارچه ها مانند چرمی ،مخمل ،تدی ،ساتن ،چرم و پارچه و غیره …روش دوخت متفاوتی دارند و باید در پروسه روکوبی و کشش زیر دستگاه مقاومت لازم را دارا باشند .
  • در مدیریت کیفیت و مهندسی و تولید، بخش کنترل کیفیت ( به انگلیسی: Quality control، به اختصار QC)، و کیفیت مهندسی به بخشی گفته می‌شود که به درستی روش‌هایی ساخته می‌شود که کارخانه‌ها را به‌وسیله آن روش‌ها از مرغوبیت و مشتری‌پسند بودن کالاها اطمینان حاصل میکنند ، این وجه تمایز کار های شرکتی با دیگران میباشد .
  • و در آخر ارسال محصول خریداری شده برای مشتری و چیدمان و نصب آن در منزل  از جمله مواردی است که یک مجموعه و شرکت را متفاوت میکند و جلب رضایت مشتری برای مجموعه بانی هوم امری مهم بوده و سعی در تلاش روز افزون آن است.

 

 

 

  • امید وارم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *