دکوراسیون, مبلمان خانگی

همه‌چیز در مورد چیدمان خانه‌های کوچک

چیدمان خانه‌های کوچک: با چند تا ترفند کوچک در خانه خود معجزه کنید


چیدمان خانه های کوچک برای کسانی که سر رشته ای از نحوه چیدمان یا اصول دکوراسیون منزل ندارند ،اصولا دشوار است ،در نتیجه ما در این مطلب قصد داریم شما را با چگونگی چیدمان داخلی آپارتمانهای کوچک آشنا کنیم :پس در ادامه با ما همراه باشید تا از صد در صد فضای خود یک چیدمان عالی و به روز داشته باشید .

  • وقتی مساحت یک فضا کوچک باشد ،جزئیات هم اهمیت بیشتری پیدا میکند .در نتیجه طراحی دکوراسیون پذیرایی کوچک هر یک از وسایل و عناصری که در پذیرایی نقش دارند باید به خوبی جای خود را پیدا کنند . پس ما باید این نکته هارا در نظر داشته باشید .

1) از مبلمان ال استفاده کنید : (مبلمان بزرگ و جاگیر ممنوع ) 

در منازل کوچک استفاده از مبلمان کوچک اهمیت بسیار بالایی دارد .مبلمان ال شکل یکی از ایده هایی است که نهایت استفاده از فضا ،در پذیرایی های کوچک به ما میدهد .به دلیل فرم و شکل این نوع مبلمان فضای گوشه پذیرایی پر میشود .برخی از انواع مبل ال ال پذیرایی ،طوری طراحی شده اند که میتوانید بخش های مختلف آن را به هم متصل یا از هم جدا کنید. حتی میتوانید مبلی تهییه کنید که به عنوان تختت مهمان نیز مورد استفاده قرار گیرد و یا مکعب هایی بخرید که هم به عنوان میز جلو مبلی و هم به عنوان صندلی های اضافه برای مهمان باشد .

2) از پاف های باکس دار غافل نشوید :

  • پاف ها در یک جسم ولی در نقش های مختلف قابل استفاده هستند هم میتوانند مبلمان باشند و هم از فضای دخیره سازی هستند ، به نحوی استفاده کرد حتی به عنوان میز یا عسلی 

3) یک مبل تکی ،نقطه عطف پدیرایی کوچک شماست : 

  • برای این که همه چیز در پدیرایی کوچک شما به شکل خیلی ساده و خنثی در نیاید ، یک مبل تکی که رنگ کمی تیره و یا خاص تر دارد ،میتواند مانند یک نقطه عطف در پذیرایی باشد .این مبل تکی کمی هیجان را به فضا اضافه میکند .

4)از میز گرد استفاده کنید : 

به عنوان مثال اگر به دنبال خرید میز های نشیمن یا اتاق پدیرایی هستید ،بهتر است از میز های دایره ای استفده کنید .این نوع میز ها به دلیل لبه های گرد ،میتوانند فضا های بیشتری در اختیارتان قرار دهند .

5)استفاده از آینه معجزه میکند :

استفاده از آینه یکی از قدیمی ترین ترفند هاست .استفاده از آینه ،باعث میشوند فضای شما بزرگ تر ،روشن تر و زنده تر شود .آینه همه چیز را روشن تر درخشان تر میکند .تنها کاربرد آینه نگاه کردن به خودمان در آن نیست .بلکه به تنهایی میتواند یک اثر هنری و یا تزیینی در یک فضا باشد .آینه اگر به درستی و با رعایت نکات اصولی نصب شود میتواند وسعت و عمق فضا را بیشتر کند .

6) از رنگ های روشن کمک بگیرید :

توجه داشته باشید که استفاده ار رنگ های تیره در دکوراسیون فضا های کوچک توصیه نمیشود .یکی ار ترفند های بزرگنمایی فضا های داخلی خانه انتخاب  رنگ های روشن برای دیوار ها و وسایل خانه تان است و با این کار هم فضای خانه تان روشن تر و بزرگ تر جلوه میکند .

7) تامین نور طبیعی یا مصنوعی : 

نور فضا را بزرگ و دل باز میکند و در فضا های کوچک بسیار مهم است پس ار هر امکانی برای ورود نور به داخل پدیرایی کوچکتان استفاده کنید .اگر در پذیرایی پنجره دارید ،قدر آن را بدانید و با انتخاب یک پرده زیبا و با ضخامت مناسب ،نور را مهمان پدیرایی کنید .برای شب هم به فکر نور پردازی مناسبی باشید .از چراغ رو میزی گرفته تا لوستر های مینیمال ؛علاوه بر روشن کردن ،فضایی شیک برای دکوراسیون پذیرایی ایجاد کنند .اگر در پذیرایی پنجره ندارید حتما حواستان باشد که نور سالن را به خوبی تامین کنید .

8)با نصب پرده های بلند شگفت زده شوید : 

استفاده از پرده های بلند یکی از راه هایی است که میتواند برای یزرگ تر نشان دادن خانه و سقف پدیرایی خانه شما کمک بسزایی کند بخصوص اگر سقف شما کوتاه باشد .

9)سقف را با راه راه های عمودی بالا ببرید : (یکی از دیوار ها را رنگ کنید ،اما نه هر رنگی ) 

یک نگاه کلی به پدیرایی بیندازید ، فکر نمیکنید همه چیز یک دست و کمی بی روح به نظر می آید ؟ با یک راه کار ساده کمی تنوع وارد فضا کنید .پیشنهاد من این هست که ببینید کدام دیوار بیشتر دیده میشود به فکر رنگ مناسب برای آن باشید .رنگ های تیره مناسب فضای کوچک نیستند ،پس باید به تناسب رنگی بین دیوار ها دقت کنید و یک رنگ مناسب برای پدیرایی کووچکمان انتخاب کنید .

10) رنگ  زنده را اضافه کنید :

هیچ چیز مانند تزیین با گیاهان اتاق نشیمن را نشیمن را زیبا نمیکند ، گیاهان پند ساله شکوفه دار مانند گیلاس یا لاله  رنگ های دوست داشتنی می افزاید .در حالی که زیبایی های برگدار از جمله سرخ و گیاهان عنکبوتی بافت جالبی به ارمغان میاورند .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *