تاریخچه مبلمان

همه چیز در مورد پاف ها

پاف چیست و تاریخچه آن به چه زمانی برمیگردد ؟

پاف مبل ،یک نشیمن کمجا و دوست داشتنی است که وجود آن در هر خانه ای ضروری وکاربردی خواهد بود .پاف یا پوف در واقع یک مبل بسیار کوچک و یا صندلی کوتاه بدون پشتی و دسته  است که با دارا بودن نشیمنگاهی نرم و تو پر ،سطح مناسبی برای نشستن شما فراهم میکند .ضمن این که شما میتوانید پاف خود را در قسمت جلو مبلی که بر روی آن نشسته اید بگذارید و پا های خود را بر روی آن قرار دهید تا به خوبی استراحت کرده و نگرانی بابت نشستن طولانی مدت بر روی مبل و تورم پاهایتان نداشته باشید.این اکسسوری جذاب میتواند جزئیات و تزیین دکوراسیون شما را کامل کرده و  هنرمندی شما در دیزاین منزلتان را به خوبی نشان دهد .

  • پاف ها در چه سالی متولد شدند ؟

پوف که در سال 1700 در فرانسه متولد شد، مبلمانی است که سبک خانه و صاحب آن را مشخص می کند. اولین پوف در تاریخ به سالن های شادی آور ماری آنتوانت فرانسه برمی گردد .گزارش هایی وجود دارد که آنها را به به مصر باستان مرتبط میکند ، که از پاف ها به عنوان پشتی پادشاه و ملکه ها استفاده میشد و به سرعت  در ثرئتمند ترین خانه ها ی یونان و هند کلاسیک به یک مد واقعی تبدیل شدند .

برای اولین بار بار عثمانی ها از این محصول استفاده کردند و بعد ها توسط فرانسوی ها به اسم pouf تغییر نام داد ؛البته در مراکش و شهر های آن هنور به عنوان عثمانی شناخته میشوند .شاید تعجب کنید که بدانید پاف ها در واقع از قرن 18 یکی از لوازم جانبی خانه بوده اند .این اثایه در زمان امپراطوری عثمانی در خانه های ترکیه یکی از لوارم اصلی بود و نام آنها یعنی عثمانی از همین جا گرفته شده است .

  • چه کسانی خالق پاف بودند ؟ 

خلق پاف به دو نفر نسبت داده شده ، مادام رز برتن و آرایشگر مسیو لوئونارد برتن در پاریس .مسیو لئونارد (1751-1820) آرایشگر ماری آنتونیت و مخترع پوف بود. سالن او در پاریس به قدری شلوغ بود که او فقط می‌توانست در روز یکشنبه به نیازهای ملکه رسیدگی کند .

  • پاف در لغت به چه معناست؟

پاف یا نشیمن در نگاه اول شاید کلمه ی جدید برای برخی باشد ولی در ابتدای امر قصد داریم تا شمارا با این واژه و محصولاتی که از کنار آن خلق میشوند و به محیط ما موجودیت میدهند.
برای اولین عثمانی ها از این محصول استفاده کردند و بعد ها توسط فرانسوی ها به اسم pouf تغییر نام داد.البته در مراکش و شهرهای آن هنوز به عنوان عثمانی شناخته میشود .

 

برای خرید  انواع پاف برای تخت خواب و مبلمان کلیک کنید 

 

  • انواع پاف مبل و کاربرد آنها : 

پاف ها یا همان پاف مبل ها که از طراحی مینیمال و کاربردی برخوردار هستند ،مدل ها و انواع گسترده ای دارند که کاربرد های مختلف و متنوعی خواهند داشت ، اما در نهایت میتوانید به کمک این پاف های جمع و جور بسیاری از نیاز های خانه خود را بر طرف کنید .همانطور که گفته شد میتوانید پاف ها را به عنوان زیر پایی استفاده کرده و ضمن احساس آرامش بیشتر هنگام تکیه دادن به مبل از آویزان بودن پاهایتان و تورم ناشی از آن به خوبی جلوگیری کنید .

  • جلو مبلی : 

 برخی از پاف ها نیز به گونه ای طراحی شده اند که میتوانید از انها به عنوان عسلی و جلو مبلی استفاده کرده و برای قرار دادن کتاب  ،لوازم دکوری ،فنجان پای ،ظروف پذیرایی و …. از آنها استفاده کنید .   

  • پاف کوسنی : 

ممکن است با دیدن برخی دیگر از مدل های پاف احساس کنید یک کوسن بزرگ در مقابل شما قرار دارد که این مدل از پاف ها ، پاف کوسنی ،مبل پوف و یا مبل کوسنی نام درد .این پاف های کوسنی که با ابعاد کوچک و نقلی خود ، در هر مکانی قابل جای گذاری هستند، یک عنصر شادی بخش در دکوراسیون منزل به شمار میروند و میتوانید در مهمانی های شلوغ خود این مبل های کوسنی را به عنوان صندلی و یک نشیمن کوچک و جمع و جور مورد استفاده قرار دهید تا بدون اشغال فضا ،برای نشستن تمامی مهمانان ،مبل و یا صندلی داشته باشید .

پاف های کوسنی نه تنها میتواند یک گوشه دنج به شما اراده دهند ،بلکه دکوری زیبا در خانه شما به وجود آورده و برای استراحت عصرگاهی ،دیدن یک دوست قدیمی و … محیط مجزایی در اختیار شما قرار داده و اوقات شما را شیرین تر و زیبا تر کند .

 

  •  پاف تخت خواب : 

پاف تخت خواب که مانند یک نیمکت ، در قسمت پایین تخت قرار خواهند گرفت ، افزون بر جنبه ی دکوری و مدرن کردن سبک دکوراسیون اتاق خواب  شما ،کاربرد های فراوانی داشته ،از جمله این که میتوانید لباس ها و لوازمتان را بر روی پاف تخت خواب خود یا باکس داخل آن قرار دهید .

  • پاف های نشیمن : 

پاف های نشیمن هم انواع مختلفی دارند و با متریال های مختلف ساخته  و طراحی های متنوعی  دارند مثل : بافتنی -مراکشی -حصیری -سنتی -خزدار -چهل تیکه و وصله دوزی شده و چرمی 

پاف ها اغلب یک بالشتک بزرگ ،محکم و کوتاه هستند که معمولا روی زمین و در کنار بقیه مبلمان قرار میگیرند .امروزه انواع پاف ها برای قسمت های مختلف دکوراسیون طراحی و ساخته شده اند و به عنوان وسیله های همه کاره جای خود را در منازل باز کرده اند .که در عین ظرافت و زیبایی برای هر اتاق از خانه شما کاربرد دارند .

 

  • ویژگی پاف ها : 

 

  • آنها چند منظوره هستند .
  • اشکال و اندازه های مختلفی دارند و میتوانند در هر اتاقی جای بگیرند .
  • آنها میتوانند در ترکیب با مبلمان یا به تنهایی ،خود نمایی کنند .
  • پاف ها مبل های همه کاره ای هستند که خیلی راحت میتوانند فضای اتاق شما را انعطاف پذیر کنند .آنها ساختار منسجم و در عین حال نرمی دارند که همین ویژگی منحصر به فردشان باعث شده به طرق مختلف استفاده شوند و بسته به محل قرار گیری  به عنوان صندلی ،زیر پایی ،یک میز اضافی و موارد دیگر کاربرد دارند .

نکته منحصر به فرد دیگر در مورد آنها ،قرار نیست مثل اتومان ،جای مبل را بگیرند بلکه به عنوان اکسسوری طراحی شده اند .

  • پاف ها اشکال و اندازه‌های مختلف دارند: 

پاف ها تنوع بسیار بالایی در جنس، شکل و اندازه دارند. انواع پاف دایره‌ای و مستطیلی – چرمی تا حصیری – کوچک در سایز کودکان و بزرگ در حد یک میز هستند.

با اینکه آن‌ها طرح‌ها و رنگ‌ها و همچنین سایزهای بسیار متنوعی دارند اما مثل هر مبلمان دیگری باید بر اساس فضا و متناسب با بقیه وسایل خانه، خریداری شوند.

از آنجایی که پاف یک اکسسوری محسوب می‌شود، این موضوع مهمتر هم می‌شود چون وظیفه وسایل جانبی (اکسسوری) کمک به یکپارچه شدن طرح کل خانه است.با اینکه آن‌ها طرح‌ها و رنگ‌ها و همچنین سایزهای بسیار متنوعی دارند اما مثل هر مبلمان دیگری باید بر اساس فضا و متناسب با بقیه وسایل خانه، خریداری شوند. از آنجایی که پاف یک اکسسوری محسوب می‌شود، این موضوع مهمتر هم می‌شود چون وظیفه وسایل جانبی (اکسسوری) کمک به یکپارچه شدن طرح کل خانه است.

نکته: برای یافتن شکل و اندازه مناسب پاف از زوایای مختلف به فضای خود نگاه کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

پاف ها میتوانند با هم ترکیب یا از هم جدا باشنذ آنها نه تنها در کاربردشان همه کاره اند بلکه از نظر طراحی هم با همه چیز جور در میآیند .فرقی نمیکند منزل شما به چه سبکی باشند قطعا پاف هایی وجود دارند که در تناسب کامل با انها هستند و نکته دیگر پاف ها عملکرد منفرد هم دارند و چون در انواع رنگ ها و ابعاد ها موجود هستند ، میتوانند به صورت تک و مجزا نقطه کانونی و و بصری در فضای شما باشند و به تنهایی خود نمایی کنند .

خرید انواع پاف در یافت آباد تهران 

 

  • تفاوت بین پاف، اتومان و زیرپایی چیست؟

یک پاف با اتومن/ عثمانی (Ottoman) متفاوت است به این دلیل که معمولاً کوچکتر است و به اندازه اتومان هم نمی‌توان رویش وسایل گذاشت. در ضمن اتومان هم چارچوب و پایه دارد و مانند مبل، بر آن روکش کشیده می‌شود؛ در حالیکه پاف یک ساختار سبک از جنس فوم فشرده و متراکم دارد که لایه بیرونی‌اش پارچه و… است.

 

امیدوارم این مطالب برای شما مفید باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *