دکوراسیون

اکسسوری در دکوراسیون

بخش دوم : 

 

  • داخل مقاله قبلی توضیح دادیم که چطور و با استفاده از چه مواردی ایده طراحی برای بازی با  اکسسوری در فضا داشته باشیم و همین طور با استفاده از اندازه گیری صحیح اکسسوری مناسب به فضامون رو تهییه و استفاده کنیم .در ادامه موارد بیشتری رو براتون توضیح میدم تا بتونین فضا های دلخواهتون رو همون طوری دوست دارین طراحی و دیزاین کنید .

 

  • پالت رنگ اکسسوری را با رنگ دکور خود مطابقت ندهید : 

اگر اتاق شما دارای آثار هنری شماست ، مطمئن شوید که پالت رنگ آن با بقیه لوازم اتاق شما مطابقت ندارد .این تطابق رنگ میتواند جلوه ای راکد ایجاد کند ؛اما اگر آثار هنری شما دارای چندین گروه رنگی است ،این قانون اعمال نمیشود .

  • هنر دیوار (دیوار شاخص ): 

با اضافه کردن هنر دیوار یا همان دیوار شاخص ،به خانه خود میتوانید طراحی خود را به سطح بعدی ارتقا بدهید .شما میتوانید با استفاده از طراحی مدرن با ترکیب بافت ها و رنگ های مختلف به سراغ طراحی مدرن و سنتی بروید و یک دیوار شاخص برای خودتون داشته باشید .هنر دیواری شما باید داستان شما و این که میخواهید فضای شما چگونه به نظر برسد را بیان کند .شما میتوانید با استفاده از تابلو ها، آینه ها ،گیاهان خانگی مجسمه های تشکیل شده از پند عنصر متفاوت مثل شیشه ، فلز ،سفال تکه های چوب رزین و حتی یک دوچرخه اضافه کرده و فضای مختص به خودتون رو ارائه بدین و همچنین باید توسط شما درک بشود و منعکس کننده شخصیت شما یاشد .

 

(برای دیدن وب سایت بانی هوم کلیلک کنید )

  • ساعت ها : 

ساعت ها هرگز از مد نمی افتند .آنها یک لوازم جانبی ضروری در طراحی داخلی هستند که مجموعه ای را ارائه میدهند که شبیه هیچ چیز دیگری نیست .گزینه ها از ساعت های دیجیتال ، آنالوگ ،مکانیکی و باستانی متفاوت هستن و انتخاب ها بی پایان. میتوانید به دنبال یک ساعت سنتی پدربزرگ بروید یا ساعت های فلزی شیک ساعت های تیک تاک ،ساعت های دیجیتال یا ساعت هایی که دما را نشان میدهند انتخاب کنید میتوان چند رنگ و بافت با  ساعت های دیواری بازی کرد فلز ،شیشه ،فایبرگلاس،فولاد و مس برخی از مواردی هستند که به طور قابل توجهی ظاهر اتاق را تغییر میدهند و عمق مورد نیاز را به فضا اضافه میکنند.

  • کاشت گیاه یا درختان بونسای : 

با کاشت درختان کوچک ، طبیعت را به فضاتون اضافه کنید و ظاهر هر اتاق را تازه کنید . این ها یک راه عالی برای زنده کردن فضا و ایجاد جدابیت بصری هستند .شما میتوانید بسته به فضا و نور گیر بودن مکان مورد نظر  از گیاهان متفاوتی استفاده کنید و نهایت لذت رو از فضاتون ببرید .

 

  • لامپ ها (با نور بازی کنید )

یکی از  لوازم جانبی طراحی داخلی که هرگز از مد نمی افتد ، لامپ ها هستند .لامپ ها عنصری از بافت و سبک را به اتاق شما میبخشند و حال و هوای  اتاق را شکل میدهند . نور پردازی ویژگی های چشمگیری ایجاد میکند و میتوانید به سراغ لامپ هایی با ترکیب چوب ،فلز،سفالی و غیره بروید یا به سراغ شیشه های چینی خوب بروید .میتوانید از لامپ های رشته ای یا همان ادیسونی استفاده کنید یا میتوانید به لامپ ها دیمر اضافه کنید و نور مورد نیاز خودتون رو با استفاده از اون کم و زیاد کنید .همه چیز به سایر لوازم و مبلمان اتاق و هماهنگی آن ها با یکدیگر بستگی دارد ،میتوانید از شمع ،آباژور ،لامپ لوستر ،چراغ پری و یا حتی شمع  ها استفاده کنید .این عناصر برای تنظیم حال و هوا و لحن هر فضایی عالی هستند .

 

  • تصاویر و نقاشی : 

هیچ چیز شخصی تر از عکس ها و پرتره ها نیست .بهترین قطعات را از مجموعه خود برای نمایش در فضاهای زندگی خود انتخاب کنید .تصاویر بازگشتی به بهترین لحظات زندگی شما هستند و به هر فضایی حس خاص خود را میبخشند .همچنین میتوانید عکس های قدیمی و جدید را نمایش دهید و به یاد داشته باشید که چیدمان قاب عکس خود را برای ایجاد تاثیر قوی تر و اضافه کردن لمس شخصیت خود به فضا ،مشخص کنید .

 

  • نتیجه : 

ایجاد یک فضای شخصیی بازتابی از سبک شماست .با لوازم جانبی و اکسسوری مناسب هر فضا ،طرح های رنگی و زیر پا گزاشتن برخی از قوانین طراحی داخلی خانه ،میتوانید فضایی بسازید که منحصرا متعلق به شما باشد .ترکیب انواع سبک های معاصر و مدرن و یا حتی سبک های ویکتوریایی و گوتیک ،باروک ،کلاسیک و بوهمیایی و حتی روستیک ،برای طراحی فضای داخلی شما میتواند معجزه کند .اگر سلیقه شما باشد .

.

.

.

از زبان نویسنده : 

موضوعاتی که دوست دارین بیشتر در موردشون بدونین ،همراه با نظراتتون برام کامنت کنید . 🙂

ممنون از نگاه و همراهی شما با (مجله بانی هوم )

♥emi 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *