دکوراسیون, مبل کلاسیک, مبلمان خانگی

سبک مبلمان شما چیست ؟

  • پیرو مقاله قبل که سعی کردیم تعغیرات  انواع مبلمان در طول تاریخ را مرور کردیم و در ادامه قصد داریم لییستی از چند نوع  طراحی مبلمان فعلی رو برسی کنیم : 

لیستی از چند نوع طراحی مبلمان فعلی : 

  1. عتیقه  : 
    اگر هر کدام  از سبک هایی را که توضیح دادیم دوست دارید ،ممکن است مبلمان آنتیک را دوست داشته باشید . مبلمان عتیقه معمولا همراه با یک قرن قدمت و ساخته شده از چوب و دارای جزئیات منحصر به فرد و پرآذینی هستند که به فروشندگان اجازه میدهد به راحتی تاریخ آنها را تعیین کنند .
  2. استعمار آمریکایی :
    مبلمان استعماری آمریکایی ویژگی های مختلفی از ژاکویین ،بنسیلوانیا داچ ،ویلیام مری ،ملکه آن و چیپندیل را ترکیب میکند .در حالی که میتوان گفت مبلمان استعماری شکلی از مبلمان سنتی است ،اما طیف وسیع تری از سبک های دوره استعمار بریتانیا را در بر میگیرد .
  3. سنتی :
    ترکیبی از سبک های کویین آن ،چیپندیل و شرایتون هستند که مبلمان سنتی اغلب دارای تزئینات زیبا ،خطوط صاف و پاهای مخروطی هستند .مبلمان سنتی که به عنوان مبلمان کلاسیک نیز شناخته می شود، در اروپا در دهه 1600 ایجاد شد و از آن زمان دیگر از مد نرفته است. از آنجایی که مردم ساعت به ساعت به سازندگان مبلمان پرداخت می‌کردند، طرح‌های پیچیده‌تر نشانه‌ای از ثروت و موقعیت بود و باعث می‌شد مبلمان خوش‌ساخت با این شکوفایی‌ها بسیار  محبوب و مورد علاقه باشد.
  4. قدیمی : 
    مبلمان قدیمی تر ،معمولا بین 50 تا 100 سال قدمت دارند و اغلب دست دوم خریداری میشوند .در حالیکه مردم اغلب اصطلاحات (وینتیج ) و (قدیمی ) را به جای یکدیگر مطرح میکنند ،کلمه وینتیج میتواند نشان دهنده استعداد هنری بیشتری باشد که نوستالژی را برای دوره های زمانی قدیمی تر در بر میگیرد .
  5. روستیک : 
    مبلمان روستایی گرما و آرامش را به خانه میاورد .این سبک معمولا با چوب یا سایر مواد طبیعی از جمله پوست ،پنبه و کتان ساخته میشوند .
  6. طراحی آمریکایی : 
    سبک های مبلمان آمریکایی چند چیز مشترک دارند : مبلمان چوبی جامد با دانه های متمایز و پرداخت های خیره کننده ،میراث های آینده هستند .فلز لبه تیز،سنگ و چرم ترکیبی مواردی هستند که تشکیل دهنده مبلمان سبک آمریکایی هستند .
  7. مدرن :
    سبک مدرن از جنبش مدرنیستی اوایل دهه 1900 بیرون آمد .بیشتر به دلیل استفاده از پالت های رنگی و تک رنگ و مواردی مانند استیل و چرم و پلاستک شناخته شده است .
  8. مینیمالیسم :
    مبلمان مینیمالیستی ویژگی های مبلمان معاصر ،مدرن و هنر و صنایع اسکاندیناوی را ترکیب میکند و نتیجه یک سبک ساده با اشکال گرد و لبه های صاف ایجاد میکند .فضا های باز و مبلمان تمیز و ظریف را در آغوش میگیرند و  احساس خواهید کرد که خانه شما جایی است که میتوانید با خودتان و یکدیگر احساس آرامش کنید .
  9. relax modern :این کار دارای ظاهری مینیمالیستی و فضایی آرام و پیچیده است .سیلوئت های شیک با نشیمن گاه مخملی جفت میشوند .فلزات مانند برنج  و نیکل برس خور خورده همراه با جوب بلوط.

  1. shabby chic :
    نشات گرفته از انگلستان دهه 1980،همراه با کهنگی شیک . مبلمان فرسوده قدیمی را با یک قلمو و جلوه های رنگ آمیزی جالب (معمولا رنگ سفید) ترکیب میکنند.این سبک مبلمان اغلب رنگ های خنثی  را با جلوه های روستایی ترکیب میکند تا حالتی قدیمی تر ایجاد کند .

  1. Urban collective :   
    این کار ظاهری تازه و مدرن و سرشار ار حس زندگی را به شما میدهد و از طراحی های سبک بوهو ، صنعتی ،مدرن اواسط قرن هستند .روکش های فرسوده ،چوب اصلاح شده و ترکیب فلز با خطوط باریک و روکش های داخلی سفارشی خاص و در آخر لایه هایی از بافت های ظریف و سبک . 

  • ممنون از نگاه زیباتون که با بانی هوم همراه بودید .

♥emi

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *