مبل کلاسیک

همه چیز درباره سبک گوتیک در مبلمان

همه چیز درباره سبک گوتیک در مبلمان

 بررسی همه چیز درباره سبک گوتیک در مبلمان

سبک گوتیک، یک سبک پر از جزئیات است که در دوران حکومت مسیحیت در اروپا ایجاد شد. آغاز خلق این سبک به سالهای 1137 تا 1144 میلادی بازمی‌گردد. در آن زمان طراحی و ساخت کلیسای سن دیگو به عنوان نماد اصلی این سبک در فرانسه آغاز شد. در ابتدای پیدایش، این سبک همانند تمامی دیگر شکلهای هنر در اختیار کلیساها بود. اما به مرور زمان وارد دیگر جزئیات طراحی صنعتی و طراحی داخلی ساختمان نیز شد. در این مقاله قصد داریم به دوران بعدی گوتیک و سبک گوتیک در مبلمان صحبت کنیم و جدیدترین مبل راحتی چستر را بشناسیم. با ما تا انتهای مطلب همراه شوید تا همه چیز درباره این سبک اصیل را بشناسید.

 

سبک گوتیک چیست؟

برای آنکه بتوانیم در مورد سبک گوتیک در مبلمان اطلاعات کسب کنیم و از آن در طراحی داخلی و دکوراسیون خانه یا محل کار خود استفاده کنیم، ابتدا باید کمی ملموس‌تر با این سبک آشنا شویم. سبک گوتیک، یک سبک پر از تزئینات و جزئیات ریز است. به بیان دیگر، در سبک گوتیک بر خلاف آنچه در مدرنیته شاهد آن هستیم، کاربرد در خدمت زیبایی و جزئیات ظاهری است.

گوتیک یک سبک عمودی بوده و تمامی طراحی‌های آن در حوزه‌های مختلف از جمله سبک گوتیک در مبلمان از این اصل پیروی کرده‌اند. علت این مسئله نمایان کردن ارتباط خدا و انسان در کلیساها بود. ستون‌های برافراشته، طاق‌های بلند، مبلمان با تکیه‌گاه بلندتر از حد معمول و دیگر موارد مشابه، همگی از نشانه‌های سبک گوتیک هستند. در این سبک، تاکید بر ارتباط عمودی و از بالا به پایین است؛ چرا که قصد دارد نگاه همه را به سمت بالا، یعنی جایی که در نگاه مسیحیت خداوند حضور دارد، جلب کند.

 

سبک گوتیک چیست؟

 

ویژگی‌های سبک گوتیک در مبلمان

در بررسی مهم‌ترین ویژگی‌های سبک گوتیک در مبلمان، باید به ویژگیهای کلی این سبک در تمامی حوزه‌ها خصوصاً معماری کلیساها توجه کنیم.

  • چوب‌های اصیل و پر از جزئیات، گره کاری و کنده کاری به خصوص چوب گردو در سبک گوتیک در مبلمان به کرات دیده می‌شود. به بیان دیگر، آنچه در معماری گوتیک در غالب گچ بری می‌بینیم در سبک گوتیک در مبلمان به صورت گره‌هایی در چوب گردو نمایان خواهد شد.
  • سبک گوتیک در مبلمان در نوع پارچه نیز خود را نمایان می‌کند. مهم‌ترین پارچه برای سبک گوتیک در مبلمان، پارچه مخمل با رنگهای گرم است.
  • مهم‌ترین رنگهای سبک گوتیک در مبلمان شامل رنگهای غلیظ و گرم گروه: شرابی، کله غازی، ارغوانی، طلایی و مانند این هستند.
  • پنجره‌هایی با طاق بلند در معماری گوتیک به دفعات دیده می‌شود که این ویژگی در سبک گوتیک در مبلمان به صورت نشیمنگاه مبلمان خود را نشان خواهد داد.

 

خرید مبل چستر

 

 استفاده از سبک گوتیک در مبلمان چه فضاهایی مناسب است؟

با توجه به ویژگی‌های سبک گوتیک در مبلمان، این سبک فضای شما را به شدت کلاسیک و سنگین می‌کند. بنابراین اگر قصد بهره گرفتن از این سبک را دارید، حتما به کاربری فضایی که در اختیار دارید توجه کنید. به عنوان مثال استفاده از سبک گوتیک در مبلمان دفاتر کاری استارتاپی به هیچ عنوان مناسب نیست؛ چرا که چنین فضایی باید حس و حالی را فراهم کند که به مخاطب احساس پیش‌روی را منتقل نماید در حالی که سبک گوتیک در مبلمان حس و حالی بازگشت به گذشته دارد.

از طرف دیگر، استفاده از سبک گوتیک در مبلمان منازل مسکونی اشرافی و خانه‌های بزرگ انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. این سبک برای خانه‌هایی با مساحت کوچک و نور کم به هیچ عنوان مناسب نیست. در صورتی که به سبک گوتیک در مبلمان علاقه‌مند هستید و می‌خواهید از آن در طراحی منزل خود استفاده کنید، بهتر است ابتدا با یک تیم متخصص مشورت کرده و به سراغ خرید مبلمان کلاسیک درجه یک که از سبک گوتیک در مبلمان پیروی می‌کنند بروید.

در این راستا مجموعه بانی هوم همراه شما خواهد بود تا به بهترین انواع مبلمان 4 برند مطرح و معتبر جهانی اعم از بافی، هرواک، ایتال فوم و رئال با بهترین قیمت دسترسی داشته باشید. جهت مشاهده نمونه مبلمان سبک گوتیک می‌توانید به سایت بانی هوم سری بزنید، به شعب بانی هوم در یافت آباد تهران مراجعه کنید و جهت مشاوره از طریق شماره‌های تماس به صورت مستقیم با کارشناسان بانی هوم در ارتباط باشید.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *